En skrivende kreativ med masser af erfaring og humør


Carl-Oscar er en 34-årig copywriter fra København, der hader at skrive i tredjeperson om sig selv, men som heller ikke er for fin til at gøre det, hvis det er det, situationen kræver. Han er nysgerrig, og har en stor forkærlighed for storytelling, humor og skæve idéer.

Gennem sit arbejde som kreativ har han siden 2013 udviklet marketingkampagner og eksekveret alt fra manuskripter, speaks, manifesterartiklercaptions, brandstrategier til engagerende content på de sociale medier.

Her er nogle highlights de seneste år:

  • Var med til at vinde 4 Creative Circle Awards i 2022, heriblandt “Humour in Advertising” for Klovn-kampagnen med billedet af Frank Hvam som Søren Brostrøm. Han var konceptudvikler og copywriter på opgaven.

  • Blev shortlisted til 3 Creative Circles i 2021 (bedste film på over 180sek, bedste tilstedeværelse på SoMe + bedste SoMe single post)

  • Var Creative Lead og manusforfatter på ZULU Comedy Galla 2020- og 2021-kampagnen for TV 2 ZULU

  • Dimmiterede Tekstlinjen Hold 2 i 2019

  • Blev udvalgt som et af årets TV-talenter i 2018 på CPH TV Festival - citat fra indstillingen: “... Carl-Oscar har et stort talent for at folde ZULU-brandet ud digitalt, han har gjort det i efterhånden fire år, og altid i øjenhøjde med målgruppen. Det er en sjældenhed ikke at se ”Det er derfor jeg elsker ZULU” som respons på hans håndtering af brandet på sociale medier, iblandt flere tusinde kommentarer.“

Her er lidt mere baggrundshistorie:

I 2014 blev han ansat på TV 2 ZULU imens han færddiggjorde sin kandidat i Brand Communication Management på CBS. Her fik han ansvaret for at håndtere ZULUs brandstemme digitalt - et brand der er ekstremt elsket af dets målgruppe.

Efter nogle år som Social Media Manager på TV 2 ZULU, og en masse produceret indhold til ZULUs sociale medier, blev han Copywriter i TV 2 CREATIVE, hvor han udviklede marketing-kampagner til programmer på tværs af TV 2s forskellige kanaler.

Den store erfaring med at lave indhold til sociale medier, gør at Carl-Oscar er det, man ville kalde digital native på dansk. Det betyder noget med, at han har et stort kendskab til sociale medier, og hele tiden forholder sig nysgerrigt til nye måder at udkomme på.

Hans styrke indenfor tekstforfatning handler - ifølge ham selv - om, at han er god til at arbejde noget aktualitet fra virkeligheden ind i idéen, så den bliver mest mulig vedkommende for målgruppen.

I februar 2022 sagde han sit sikre, fastansatte job som copywriter i TV 2 Marketing op, og valgte at kaste sig ud i en freelancer-tilværelse og en masse nye opgaver. 

Udover at kommunikere kommercielle budskaber arbejdsmæssigt, så skriver han på sine egne tv-fiktionsprojekter i fritiden. Han bor med sin kæreste og 4-årige barn i København, og i sin fritid er han glad for at løbe ture, se NBA og være sammen med venner og familie.

    Man kan komme i kontakt med ham via mail, LinkedIn eller på telefonnr: +45 60946074
    Skal vi undersøge om et samarbejde giver mening?
    Skriv til mig her ︎

    copyright 2023